• Om oss
  • Jobber
  • Bli en partner

Plattform- og billettavtale

GENERELT

Her kommer avtalene som gjelder for bruken av nettstedet www.ticketswap.com (samt alle underdomener for andre land). Som du kan lese nedenfor finnes det to individuelle avtaler. Først må du inngå en direkte brukeravtale med TicketSwap-plattformen. Alt som har med kontoen din å gjøre, samt dataene dine og det tekniske er angitt i denne avtalen. Denne avtalen kalles «plattformavtalen». For å kjøpe og selge billetter må du alltid inngå en direkte engangsavtale med ett av datterselskapene til TicketSwap (avhengig av stedet arrangementet avholdes, heretter: «TicketSwap Local»):

  • TicketSwap Nederland B.V., registrert under det nederlandske handelskammeret og nummeret 66696267 (arrangementssted: Nederland),
  • TicketSwap International B.V., registrert under det nederlandske handelskammeret og nummeret 66696348 (arrangementssted: alle landene er ikke oppført her),
  • TicketSwap Brasil Servi BRASIL Serviços de Ingressos Eireli, registrert under det brasilianske handelskammeret under nummeret 35.523.781 (arrangementssted: Brasil).

Den avtalen kalles «billettavtalen».

I plattformavtalen og billettavtalen gjelder nederlandske lover eksklusivt. Tvister blir sendt til domstolene i Amsterdam.

Vi bryr oss om å legge til rette for en trygg og sikker plattform. Våre retningslinjer for tillit og sikkerhet er derfor en del av plattformavtalen og billettavtalen. Du finner Retningslinjene for tillit og sikkerhet her. Retningslinjene for tillit og sikkerhet beskriver blant annet hvilket innhold og/eller hvilke handlinger som er tillatt og ikke tillatt på plattformen, hvordan vi overvåker plattformen, hvilke tiltak som er knyttet til dette og hvordan våre prosedyrer for klager og varslinger er satt opp. Hvis du opptrer i strid med våre retningslinjer for tillit og sikkerhet, kan det føre til at du blir suspendert eller blokkert.

PLATTFORMAVTALE

Relevans: Denne plattformavtalen er utarbeidet av TicketSwap B.V. («TicketSwap») som holder til på Rokin 75, 1012 KL Amsterdam, Nederland og er registrert under handelskammeret med nummeret 59084952. Hvis du bruker plattformen inngår du en avtale med TicketSwap («plattformavtalen») som «bruker». Avsnittene under overskriften «Billettavtalen» gjelder ikke for TicketSwap. TicketSwap forbeholder seg retten til å endre denne plattformavtalen. Du har kun rett til å si opp avtalen dersom en vesentlig endring av vilkårene i denne plattformavtalen oppstår. Hvis du fortsetter å bruke plattformen, har du godkjent alle endringer i plattformavtalen.

Plattformtjenester: Gjennom den nettbaserte digitale plattformen («plattformen») tilbyr TicketSwap en tjeneste der du kan kjøpe og selge e-billetter til opplevelser (som konserter, fester, festivaler og dagsturer) («plattformtjenesten»).

Registrering: Hvis du vil bruke plattformtjenesten, kan du logge på med en e-postadresse, en Google-konto, en Facebook-konto eller innlogging hos Apple. Du kan bare (gjen)kjøpe billetter hvis du oppgir alle personopplysningene vi har bedt om.

Personvern: TicketSwap behandler personopplysningene dine i samsvar med personvernforordningen ("GDPR"). TicketSwap behandler personopplysningene du har oppgitt kun for å tillate bruken av plattformtjenesten og kommunisere med deg. For mer informasjon: se personvernreglene på nettstedet vårt.

Personlig bruk: Plattformtjenesten til TicketSwap er ment til personlig bruk. Forretningsdrivende og andre kommersielle aktører frarådes fra å bruke plattformen.

Rangering av viste arrangementer og billetter: rangeringen av arrangementer og billetter som tilbys til salgs på TicketSwap plattform avhenger av en rekke parametere, som oppgitt nedenfor:

Arrangementer

  • Søkeordet ditt. Du kan søke etter bestemte arrangementer, artister, byer eller arrangementslokaler.
  • Når du som bruker av plattformen "utforsker arrangementer", kan du spesifisere hvilke arrangementer som skal vises som søkeresultater ved hjelp av flere variabler.
  • IP-adressen din. TicketSwap bruker brukerens IP-adresse når søkeresultatene rangeres.
  • Tilgjengelighet av billetter. Hvis et arrangement er utsolgt, vil det ikke vises i søkeresultater eller feeden vår.
  • Markedsføring av arrangementer eller artister. Hvis det er reklamering av et arrangement i samarbeid med arrangøren. Hvis TicketSwap blir betalt for dette, blir etiketten "samarbeid" lagt til slik at dette er klart for deg som plattformbruker.
  • Billettpris. Arrangementer hvor billettene koster under en viss pris.

Brukerne kan velge et geografisk område på ulike steder i appen eller på nettstedet, og arrangementene på dette stedet vil da vises. Denne geografiske innstillingen er ikke direkte knyttet til brukerkontoen.

Hvis brukeren ikke velger et avgrenset geografisk område, men TicketSwap har GPS-tillatelse fra brukeren, vil brukeren se arrangementer som finner sted i nærheten av dette stedet.

Hvis TicketSwap ikke har eksplisitt GPS-tillatelse fra brukeren, blir posisjonen estimert basert på IP-adressen.

Arrangementer basert på brukerens posisjon blir deretter rangert etter dato og popularitet.

  • Hvis du følger en artist, vises artistens arrangementer øverst i søkeresultatene. Du kan tilpasse hvilke artister du følger i profilen din.

Billetter

Søkeresultater for billetter til salgs til spesifikke arrangementer er rangert fra laveste til høyeste pris. I tilfelle en profilert billettbutikk aktiverer forhåndssalg av billetter for et arrangement, blir denne oppføringen plassert øverst i søkeresultatene.

Hvis det primære billettsalget tilrettelegges av en primær billettbutikk gjennom vår plattform, vil disse billettene som tilbys for salg bli oppført som sådan for å skille dem fra billetter som tilbys for salg av en annen fan.

Ansvar: TicketSwap er ikke ansvarlig for skader du kan lide som følge av bruken av plattformtjenesten eller plattformen, som tap påført av kjøper eller selger som resultat av en endring av et arrangement (også kalt «endring av arrangementet»), med mindre slik skade regnes som tilsiktet, grovt uaktsom eller uansvarlig. Selv om TicketSwap iverksetter så mange tiltak som mulig for å sikre at plattformen er trygg og fungerer som den skal, kan ikke TicketSwap garantere nøyaktigheten til plattformtjenesten eller innholdet på plattformen. TicketSwap er ikke ansvarlig for følgene av (eventuelle) unøyaktigheter (som feil arrangementbeskrivelse) med hensyn til plattformtjenesten eller plattformen.

Betalingstjeneste: Behandlingen av betalinger i forbindelse med billettsalg utført på TicketSwap tilbys av Stripe og er underlagt Stripes tilknyttede kontoavtale, som består av Stripes tjenestevilkår (samlet kalt «Stripes tjenesteavtale»). Hvis du godtar denne plattformavtalen, eller fortsette å selge på TicketSwap, godtar du å bli bundet av Stripes tjenesteavtale, som kan endres av Stripe fra tid til annen. For å aktivere Stripe slik at den effektivt tilbyr betalingstjenestene, godtar du å oppgi nøyaktig og fullstendig informasjon om deg selv til TicketSwap. Videre godkjenner du at TicketSwap deler denne informasjonen og transaksjonsinformasjonen tilknyttet bruken av betalingstjenestene med Stripe.

Misbruk: Vi bryr oss om å legge til rette for en trygg og sikker plattform. Hvordan vi legger til rette for dette, forklarer vi i våre retningslinjer for tillit og sikkerhet. Hvis du opptrer i strid med våre retningslinjer for tillit og sikkerhet, kan det føre til at du blir suspendert eller blokkert. Retningslinjene for tillit og sikkerhet beskriver blant annet hvilket innhold og/eller hvilke handlinger som er tillatt og ikke tillatt på plattformen, hvordan vi overvåker plattformen, hvilke tiltak som er knyttet til dette og hvordan våre prosedyrer for klager og varslinger er satt opp. Du finner Retningslinjene for tillit og sikkerhet her.

Fremlegging av informasjon: TicketSwap har rett til å fremlegge informasjon for å (i) forsvare seg selv i retten, (ii) utføre en rettslig ordre, (iii) overholde gjeldende lover, forskrifter eller forespørsler fra myndighetene, (iv) beskytte nasjonal sikkerhet, forsvar, offentlig sikkerhet/helse og (v) opprettholde rettighetene.

YouTube-tjenester: På noen av sidene presenterer vi videoinnhold som leveres av YouTube, ved hjelp av YouTubes API-tjenester. Ved å bruke TicketSwap godtar du derfor å bli bundet av YouTubes tjenestevilkår.Kampanjer: TicketSwap Local kan fra tid til annen lanserer konkurranser, kampanjer eller lotterier («Kampanjer»). Kampanjer styres av kampanjevilkår. Kampanjer er kanskje ikke tilgjengelig i alle landene der dette nettstedet er tilgjengeliggjort. Kampanjer kan være underlagt bestemte berettigelseskrav, som TicketSwap Local bestemmer. TicketSwap Local forbeholder seg retten til å avslutte alle kampanjer når som helst, uten å varsle brukerne. I tilfelle det finnes eventuelle uoverensstemmelser mellom disse vilkårene og kampanjevilkårene i kampanjereglene, har kampanjevilkårene kun forrang i lys av kampanjens kontekst.

BILLETTAVTALE

Billettavtale: Hvis du legger en e-billett ut for salg på plattformen, eller kjøper en e-billett fra andre, inngås det en avtale mellom deg (som bruker) og TicketSwap Local. Den bestemte juridiske enheten du inngikk denne billettavtalen med, avhenger av arrangementsstedet på gjeldende e-billett. TicketSwap Local forbeholder seg retten til å endre denne plattformavtalen. Hvis du legger ut en (ny) e-billett for salg eller kjøp, og billettavtalen er endret, må du samtykke til den siste versjonen av denne billettavtalen.

Kjøpsavtale: En kjøpsavtale inngås mellom «selgeren» og «kjøperen». Hvis brukere kjøper billetter direkte gjennom plattformen vår fra en primær billettbutikk, er disse kjøpene underlagt den aktuelle billettbutikkens gjeldende vilkår og betingelser.

Europeisk forbrukerlov: De europeiske forbrukervernreglene gjelder bare for relasjoner mellom bedrifter og forbrukere, ikke for relasjoner mellom forbrukere (privatperson som selger til privatperson). TicketSwap er først og fremst en plattform for privat bruk mellom privatpersoner, slik at europeisk forbrukerlovgivning ikke gjelder for billettavtalen.

TicketSwap gjør det mulig for brukere å kjøpe billetter direkte fra den primære billettbutikken til enkelte arrangementer via vår plattform. I disse tilfellene gjelder europeiske forbrukerlover. Basert på denne lovgivningen har forbrukere i prinsippet en lovfestet angrefrist for visse produkter eller tjenester som er kjøpt på nettet. Denne refleksjons- og angrefristen gjelder imidlertid ikke for fritidstjenester som leveres på en bestemt dato eller innenfor en bestemt periode. Dette unntaket gjelder for billetter som selges gjennom vår plattform av en primær billettbutikk.

Derfor kan brukerne ikke ombestemme seg og benytte seg av angreretten ved både handel mellom privatpersoner og kjøp fra en primær billettbutikk via plattformen vår.

Selge e-billetter

Laste opp e-billetter: Som selger kan du legge ut en e-billett for salg på plattformen ved å laste opp en fil av e-billetten. Filen må være den digitale originalversjonen fra den primære billettbutikken. Selgeren må være autorisert til å selge e-billetten. Skannede e-billetter, bilder av e-billetter eller endrede filer tillates ikke. Selgeren kan når som helst, så lenge tilbudet ikke har blitt akseptert, trekke tilbake tilbudet om salg av den opplastede e-billetten. For å unngå tvil må selgeren selge billetten til kjøperen, med en gang kjøperen har reservert billetten. Når kjøperen kjøper billetten inngås den siste avtalen med den respektive kjøperen.

Selger må til enhver tid være oppmerksom på begrensninger (f.eks. at e-billetten ikke kan overføres på grunn av at e-billetten er personlig) når det gjelder overdragelse av e-billetter, og må opplyse om begrensningene i annonsen. Hvis kjøperen har kjøpt en billett med en restriksjon som ikke er rapportert, er selgeren forpliktet til å refundere kjøperen.

Spesifikasjoner E-billett: Selgeren fyller ut opplysningene om e-billetten så nøyaktig og oppriktig som mulig. Slik informasjon må i alle tilfeller inkludere navnet på arrangementet, prisen og den personlige bankkontoen til selgeren. I tillegg må selgeren fylle ut eventuelle ulike adgangsrettigheter (f.eks. tidlig adgang, sen adgang, barnebilletter, CJP-pass osv.) sammenlignet med normale billetter. Bankkontoens land må være i et av de landene som er oppført her. Selger angir en av de støttede valutaene. Hvis e-billetten er ment for en bestemt seksjon eller sete, må selgeren oppgi setenummeret tydelig i «beskrivelses»-feltet eller «sitteplass»-alternativet (hvis tilgjengelig). TicketSwap Local forbeholder seg retten til å tilpasse informasjonen om en e-billett som er lagt ut for salg i informasjonen på den opplastede e-billetten.

Kostnad og pris: Selgeren skal fastsette salgsprisen for hver e-billett som selgeren tilbyr på plattformen ("salgsprisen"), forutsatt at denne prisen ikke skal overstige 20 % over "grunnprisen", grunnprisen er (i) den faktiske verdien av e-billetten (inkludert serviceavgifter) eller (ii) den siste e-billettprisen som publisert av arrangøren (inkludert serviceavgifter). Prismaksimalet som grunnprisen er anvendt på overstiger ikke 120 %, og skal være på TicketSwap's eget skjønn, og dermed ta hensyn til det nødvendige nivået av gjennomsiktighet for kjøper og selger. Når FairShare er aktivert, beregnes maksimumsprisen ut fra den siste billettprisen som er utgitt av arrangøren. I noen land gjelder begrensninger (makspris) for nettbaserte tilbud og videresalg av e-billetter. Selgeren må overholde gjeldende lokale lover (for informasjon om videresalg i Belgia og Frankrike klikk her). For hver e-billett en kjøpsavtale inngås skylder selgeren et beløp på tilnærmet fem prosent av salgsprisen (inkl. MVA) («tjenestegebyr») til TicketSwap Local. Ved å inngå denne billettavtalen instruerer selgeren Stripe til å trekke fra dette beløpet fra mottatt salgspris og overføre dette til TicketSwap Local. Selgeren skal derfor motta 95 prosent av salgsprisen.

I tilfelle en e-billett selges for mer enn 120 prosent av salgsprisen (inkludert Tjenestegebyrer), forbeholder TicketSwap Local seg retten til å trekke tilbake salget eller gjøre opp beløp på mer enn 120 prosent av salgspris (inkludert Tjenestegebyrer), og overføre det reverserte eller oppgjorte beløpet til kjøperen via Stripe. TicketSwap Local bestemmer når dette skjer, og kjøperen kan ikke utøve denne rettigheten. Når selgeren har blitt utbetalt, må selgeren returnere beløpet over på mer enn 120 prosent av salgspris (inkludert tjenestegebyrer) til TicketSwap Local i overensstemmelse med tilbakebetalingsvilkårene.

FairShare: Arrangøren kan aktivere FairShare for salg av e-billetter for arrangementene deres via plattformen. Når FairShare er aktivert, blir alle beløp som overstiger samlet salgspris (inkludert serviceavgifter og MVA) delt mellom selger og arrangør. TicketSwap samler inn dette beløpet fra selgeren på vegne av arrangøren. FairShare påvirker ikke plattformens maksimumspris. Se her for å få mer informasjon om FairShare.

MVA: Momsen på e-billetter selger har solgt på plattformen må betales for den opprinnelige e-billetten, før selgeren legger ut billetten for salg. TicketSwap Local belaster kjøperen med moms på serviceavgifter og transaksjonsgebyrer, og belaster selgeren med moms på serviceavgifter.

Solgte e-billetter: Når du har fullført et salg vil selgeren få en bekreftelse på e-post eller et push-varsel. Etterpå fjernes den solgte e-billetten automatisk fra plattformen. Selgeren må bekrefte om e-billetten er merket som solgt på plattformen. Selgeren må ødelegge alle duplikater av den solgte e-billetten. Selgeren har ikke lov til å føre opp e-billetten på flere plattformer. Hvis en e-billett selges samtidig på to ulike plattformer, er selgeren forpliktet til å annullere salget på den andre plattformen.

Betaling til selger: Snarest mulig etter salget og leveringen av e-billetten overfører Stripe den avtalte salgsprisen, minus tjenestegebyrene («betalingen») til selgeren. Tidspunktet selgeren kan forvente at betalingen ankommer bankkontoen kan ses her. TicketSwap Local er ikke ansvarlig for at disse betalingene er på bankkontoen i tide, og er overhodet ikke involvert i behandlingen av betalingen. Etter et varsel om en ugyldig e-billett fra TicketSwap Local til Stripe i tilfelle (mistanke) om svindel eller avlyst arrangement, kan betalingen til selgeren suspenderes til det er mer klarhet om situasjonen. Hvis TicketSwap Local finner at det er grunnlag for det, kan TicketSwap be Stripe om å avbryte betalingen.

Kjenn kunden-samsvar: TicketSwap Local er bundet av personvernregler. Selskapene som håndtere betalingen til selgeren på vegne av TicketSwap, har fått beskjed om å kryssjekke informasjonen din med deres egne og offentlige databaser for mistenkelig atferd. Basert på denne gjennomgangen kan det kreves at du oppgir ytterligere identifikasjonsdokumenter til dem. Dette må være originale kopier av identitetsdokumentene dine som ikke kan endres (f.eks. vannmerket). Identifikasjonsdokumentene slettes av disse selskapene etter bekreftelsen.

Høye beløp: En selger som enten alene eller i samarbeid med «lignende selgere» har solgt for mer enn EUR 800 i e-billetter, eller har billetter liggende ute til salgs for arrangementer som ennå ikke har funnet sted (heretter kalt: «ubestemt verdi») vil ikke bli betalt, før det er fastslått at e-billettene er gyldige, og kjøperen har fått tilgang til arrangementet. "Lignende leverandører" betyr: Leverandører som deler samme eller lignende personopplysninger som Leverandøren.

Den ubestemte verdien reserveres av Stripe for selgeren. Hvis en selger har et utestående beløp på mer enn EUR 800, vil selgeren alltid bli bedt om bekreftelse og godkjenning, før en nylig utlagt e-billett blir synlig på plattformen.

Avbrutt salg: TicketSwap Local ønsker at kjøpsavtalen mellom kjøper og selger skal gjennomføres på ansvarlig vis. Kjøpsavtalen inkluderer derfor en ugjenkallelig klausul for tredjeparter til fordel for TicketSwap Local, som gir TicketSwap Local retten til å kreve samsvar med kjøpsavtalen, oppløse kjøpsavtalen eller annullere kjøpsavtalen, hvis kjøperen eller selgeren ikke har oppfylt betingelsene i billettavtalen.

Kostnadsfrie billetter: Selgeren har ikke lov til å selge en billett som er ervervet uten kostnad. Dette inkluderer, men er ikke begrenset til, billetter som er vunnet i en konkurranse, gjestelistebilletter osv.

Minimums billettpris: Billetter som tilbys på plattformen, må koste minst 5 euro (eller et beløp tilsvarende 5 euro i en av de andre valutaene som er oppført).

Kjøpe e-billetter

Avgifter, betaling og levering: Kjøperen av en e-billett kan betale på nett ved hjelp av tilbudte betalingsmåter. Servicegebyret for kjøp av e-billett er 6 % av salgsprisen (inkludert moms). Kjøperen betaler i tillegg 3 % i transaksjonskostnader (inkludert merverdiavgift). Etter kjøpet er e-billetten tilgjengelig for nedlasting fra plattformen med en gang. Så snart betalingen er mottatt av Stripe, legger TicketSwap Local e-billetten ut i.) i Dine Billetter i TicketSwap-kontoen din og ii.) på e-post i form av en lenke til PDF-filen. Etter kjøpet inngås en endelig avtale mellom selgeren og kjøperen. På grunn av produktets natur er det ikke mulig å angre kjøpet. Etter at transaksjonen er gjennomført, er det ingen angrefrist for kjøper eller selger.

SecureSwap: Noen e-billetter på plattformen kan kjøpes via SecureSwap. Når en billett selges via SecureSwap, blir den opprinnelige e-billetten ubrukeliggjort etter salget og erstattet med en ny unik e-billett med eget navn. Slik sikres kjøperen at den kjøpte e-billetten kan brukes og aldri har blitt brukt tidligere. En e-billett fra SecureSwap kan gjenkjennes ved hjelp av SecureSwap-logoen. Gå hit for å se hvordan SecureSwap fungerer.

Adgang til arrangementet: Adgang til et arrangement er til enhver tid underlagt arrangørens og stedsoperatørens vilkår eller regler. Kjøper og selger er hver for seg ansvarlige for å lese disse vilkårene, betingelsene og reglene.

Endringer i arrangementet: Det er kjøpers ansvar å sette seg inn i detaljene rundt arrangementet som kjøperen har kjøpt e-billett til, og kjøperen må selv undersøke om arrangementet blir utsatt, avlyst eller på annen måte endret (heretter samlet kalt "endret" eller "endring").

Det er selgers ansvar å kjenne til detaljene rundt arrangementet som det tilbys en e-billett til på plattformen. Når arrangementet er avlyst, må selgeren fjerne e-billetten fra plattformen i løpet av 48 timer etter offisiell kunngjøring fra annonsøren. Hvis e-billetten selges til kjøper, må selgeren gi kjøperen refusjon.

TicketSwap Local vil gjøre sitt beste for å kontakte kjøpere om endringer i arrangementer, men det er ingen krav om dette.

TicketSwap Local er ikke ansvarlig for skader som påføres TicketSwaps brukere (kjøpere og selgere) som følge av endringer av arrangementer.

Når et arrangement avlyses tilbyr arrangøren av arrangementet vanligvis en «kompensasjon» til den (juridiske) personen som fikk e-billettene for arrangementet direkte fra arrangøren (selgeren). Denne kompensasjonen (med eller uten kontakt med selgeren) skal betales til kjøperen, siden kjøperen ble eieren av e-billetten gjennom plattformen.**

Det kan hende at kompensasjonen fra arrangøren er forskjellig fra beløpet kjøperen har betalt for e-billetten på plattformen. TicketSwap Local er ikke ansvarlig for ovennevnte «prisforskjell», hverken overfor kjøper eller selger. Selgeren har kun rett på refusjon på den salgsprisen arrangøren har angitt.

Når det utbetales kompensasjon til kjøperen for et avlyst arrangement, skilles det mellom e-billetter fra SecureSwap og e-billetter som ikke er fra SecureSwap. TicketSwap har som mål, etter beste evne, å bidra til at kjøperen får kompensasjonen fra arrangøren.

Hvis kjøpet ble utført via SecureSwap kontakter arrangøren kjøperen (muligens gjennom plattformen) direkte om avlysninger og kompensasjon. Kompensasjonen for et avlyst arrangement består av e-billettens salgspris som er betalt til selgeren (ekskludert tjenestegebyrene fra billettleverandøren). Dette beløpet kan muligens være forskjellig fra beløpet kjøperen betalte via plattformen. Prisforskjellen kan være høyere eller lavere enn salgsprisen.

Hvis kjøpet ikke ble utført via SecureSwap, må selgeren kreve eventuell kompensasjon som tilbys av arrangøren for det avlyste arrangementet og deretter overføre dette til kjøperen i henhold til tilbakebetalingsvilkårene. Dette beløpet maksimeres med beløpet selgeren har mottatt for å selge e-billetten på plattformen til kjøperen. Eventuelle beløp som overføres til kjøperen, av selgeren, må overføres via TicketSwap ved hjelp av Stripes betalingsfasiliteter.

I noen tilfeller kan Retningslinjene for avlysning være ulike ovennevnte fremgangsmåter. Det er alltid å foretrekke at kompensasjonen utbetales til kjøperen. TicketSwap Local er ikke ansvarlig for prisforskjeller.

**hvis et arrangement utsettes til ny dato, nytt tidspunkt og/eller nytt sted, må ikke selgeren tilby kjøperen kompensasjon. Hvis kjøperen ikke lenger vil bruke billetten, kan kjøperen bestemme seg for å selge billettene på plattformen. TicketSwap Local er ikke ansvarlig for prisforskjeller som oppstår i forbindelse med dette.

Ugyldig e-billett: Det finnes en risiko for at e-billetter kjøpt på plattformen (med unntak av e-billetter fra SecureSwap) kan være ugyldige. Risikoen forbundet med gyldigheten til e-billetten og eventuelle kostnader forbundet med dette gjelder for selger- og kjøperkontoer. Selger kan ikke gjenbruke en e-billett etter at transaksjonen er fullført. Kjøper kan kun videreselge e-billetten med TicketSwap-kontoen som ble brukt til å kjøpe e-billetten. Det er ikke tillatt å videreselge en e-billett på en annen plattform (med mindre det er en e-billett fra SecureSwap).

Hvis det viser seg at e-billetten er ugyldig, vil TicketSwap Local samle selger og kjøper til en moderert chattediskusjon for å finne en løsning. TicketSwap Local opptrer som uavhengig moderator mellom kjøper og selger og prøver å finne bevis som støtter uttalelsene fra kjøper og selger. Basert på disse undersøkelsene vil TicketSwap Local bestemme om selgeren må betale de ugyldige billettene tilbake til kjøper. Kjøper og selger må samarbeide om avgjørelsen til TicketSwap Local.

Hvis selgeren ikke samarbeider, forbeholder TicketSwap Local seg retten til å anmelde selgeren, dele selgerens personlige opplysninger med kjøperen slik at kjøperen kan politianmelde saken, og sperre eller permanent nekte tilgang til kontoen (se og mer spesifikt våre Retningslinjer for tillit og sikkerhet). Alle tilfeller av ugyldige e-billetter må rapporteres til TicketSwap Local.

Kjøper har rett til å rapportere ugyldige e-billetter innenfor en periode på 30 dager etter at hendelsen har skjedd. Etter denne perioden vil TicketSwap Local ikke behandle kravet, med forbehold om fristene i klageprosedyren som beskrevet i Retningslinjer for tillit og sikkerhet.

Tilbakebetalingsvilkår: Hvis selgeren må betale kjøperen tilbake, må selgeren gjøre dette i overensstemmelse med tilbakebetalingsvilkårene. Grunner til at selgeren må betale kjøperen tilbake kan være, men er ikke begrenset til, salg av ugyldige e-billetter, salg av e-billetter for mer enn 120 prosent av salgspris (inkludert tjenestegebyr) eller avlysning av arrangementet. I tilfelle selgeren ikke overholder tilbakebetalingsvilkårene, forbeholder TicketSwap Local seg retten til å bruke et inkassobyrå til å innkreve tilbakebetalingen. Selgeren må stå for alle tilleggskostnadene til inkassobyrået.

TicketSwap Local håndterer tilbakebetalingen etter beste evne, det vil si at de vil megle mellom kjøperen og selgeren om tilbakebetalingen. Tilbakebetalingen til kjøperen må alltid utføres ved hjelp av metodene TicketSwap Local foreslår (oppgjør mellom kjøper og selger er på egen risiko). Eventuelle beløp som overføres til kjøperen, av selgeren, må arrangeres av TicketSwap ved hjelp av Stripes betalingsfasiliteter. TicketSwap oppbevarer aldri pengebeløp kjøperen eller selgeren skylder.

Tilbakebetalingsvilkår - avlysninger: Når selgeren må betale kjøperen tilbake på grunn av et avlyst arrangement, må selgeren overføre beløpet i løpet av 14 dager etter å ha mottatt kompensasjonen fra arrangøren. Kjøper har ingen rettigheter utover dette. I alle andre tilfeller må selgeren betale kjøperen tilbake i løpet av 14 dager, etter at refusjonen er utstedt til kjøperen. Hvis tilbakebetalingen ikke er utført i løpet av 14 dager, forbeholder TicketSwap Local seg retten til å hjelpe kjøperen og bruke et inkassobyrå til å innkreve tilbakebetalingen. Selgeren må stå for alle tilleggskostnadene til inkassobyrået.

Risikoer: Bortsett fra e-billetter som er underlagt SecureSwap, er det ikke risikofritt å kjøpe en e-billett via plattformen. TicketSwap Local forsøker kun å utføre trygge salg på plattformen, men garanterer ikke at e-billetten, kjøpt på plattformen, alltid er gyldig og alltid vil gi tilgang til ønsket arrangement. E-billetter fra SecureSwap er, i prinsippet, alltid gyldige til ønsket arrangement.

Generelt

Ansvar: TicketSwap Local er ikke ansvarlig for skader (inkludert, uten begrensning, indirekte skader) du kan lide som følge av bruken av plattformtjenesten eller plattformen, med mindre skaden regnes som tilsiktet, grovt uaktsom eller uansvarlig. Selv om TicketSwap Local iverksetter så mange tiltak som mulig for å sikre at plattformen er trygg og fungerer som den skal, kan ikke TicketSwap Local alltid garantere nøyaktigheten til plattformtjenesten eller innholdet på plattformen. Kjøperen kan kun garantere nøyaktigheten eller gyldigheten av en e-billett hvis det gjelder en SecureSwap-e-billett, som ikke fratar at TicketSwap Local ikke har ansvar for indirekte skader. TicketSwap er ikke ansvarlig for følgene av (eventuelle) unøyaktigheter med hensyn til plattformtjenesten, plattformen eller e-billetten, inkludert eventuelle (tekniske) feil eller unøyaktigheter med hensyn til bruk av en billettoverføringsfunksjon som tilbys av en tredjepart. TicketSwap Local har rett til (midlertidig) å suspendere eller begrense bruken av plattformen eller avslutte plattformtjenesten uten at dette gir rett til erstatning fra TicketSwap Local.

Misbruk: Vi bryr oss om å legge til rette for en trygg og sikker plattform. Hvordan vi legger til rette for dette, forklarer vi i våre retningslinjer for tillit og sikkerhet. Hvis du opptrer i strid med våre retningslinjer for tillit og sikkerhet, kan det føre til at du blir suspendert eller blokkert. Retningslinjene for tillit og sikkerhet beskriver blant annet hvilket innhold og/eller hvilke handlinger som er tillatt og ikke tillatt på plattformen, hvordan vi overvåker plattformen, hvilke tiltak som er knyttet til dette og hvordan våre prosedyrer for klager og varslinger er satt opp. Du finner Retningslinjene for tillit og sikkerhet her.

Fremlegging av informasjon: TicketSwap Local har rett til å fremlegge informasjon for å (i) forsvare seg selv i retten, (ii) utføre rettslig ordre, (iii) overholde gjeldende lover, forskrifter eller forespørsler fra myndighetene, (iv) beskytte nasjonal sikkerhet, forsvar, offentlig sikkerhet/helse og (v) opprettholde rettighetene sine.

Oppdatert 17. juni 2024